Het Zuiderpark College Rotterdam.
Samenwerking van 2020 - heden
Uitdagingen.
-
Marketing partner
Het Zuiderpark College zocht een partner die kon meedenken met:
Het opstellen van een (online) marketingplan.
Het beheren van de planning, opstellen van content kalenders.
Het plaatsen van content op de social media kanalen & website.
-
Content creatie
Spraakmakende content, dat de doelgroep activeert en motiveert. Content dat de ouders/verzorgers aanspreekt en laat zien dat Het Zuiderpark een school van de toekomst is, in de stad van nu.
-
Aantrekken nieuwe leerlingen
De belangrijkste doelen van een onderwijsinstelling zijn de aanmeldingen van nieuwe leerlingen/studenten. De uitdaging was om met de nieuwe marketingactiviteiten een groei in aanmeldingen te zien.
-
Werving
Het vinden van (nieuwe) kwalitatieve docenten is voor iedere school in Nederland een uitdaging. Hoe kunnen we dit wervingsproces verbeteren en de employer brand van het Zuiderpark College versterken?
Marketing partner
Content kalender, opstellen van marketingplan & beheren van de social media accounts.
Content creatie
Alle uitgaande online communicatie wordt door ons design team vormgegeven. De huisstijl van het Zuiderpark College wordt bewaakt en versterkt de merkbeleving.
Online adverteren
Het stimuleren van aanmeldingen voor de open dagen en uiteindelijk het verhogen van inschrijvingen bij de school.
-
Focus:
Herkenbare visuals die de aandacht trekken en relevant zijn voor de lokale gemeenschap.
Informatieve video’s die de faciliteiten, programma's en andere aspecten van Zuiderpark College uitlichten
Doel: Informeren en betrekken van de doelgroep, met als uiteindelijk doel het stimuleren van interesse in de school.
Tijdens open dagen conversie campagnes om leads binnen te krijgen voor open dagen.
Resulaten 2022/2023
Bereik van 46.877 personen
197.117 impressies
2274 klikken
Koster per klik €0.40
-
Zoekadvertenties op Google
Doelgroep: We richtten ons op ouders in en rond Rotterdam Zuid die op zoek waren naar voortgezet onderwijs voor hun kinderen.
Zoekwoorden: De campagne maakte gebruik van zoekwoorden zoals “vmbo school Rotterdam zuid”, “beste middelbare school in Rotterdam Zuid”, “open dagen voortgezet onderwijs Rotterdam” en “inschrijving middelbare school Rotterdam”.
Display en YouTube Advertenties
Content: De video's waren zowel informatief als inhoudelijk. We creëerden virtuele rondleidingen door de school, interviews met huidige leerlingen en docenten, en hoogtepunten van schoolactiviteiten en -programma's.
Doelgroep: Naast ouders, richtten we ons ook op leerlingen die zelf informatie zochten over hun toekomstige middelbare school.
Resultaten:
De campagne resulteerde in een significante toename van aantal kliks en betrokkenheid op de website.
Er was een opmerkelijke stijging in het aantal aanmeldingen voor open dagen.
De uiteindelijke inschrijvingen bij het Zuiderpark College zagen een stijging.
Resultaten winter 2022/2023
515.117 impressies
1444 klikken
Koster per klik €0.47
Review
Neem vrijblijvend contact op.
Vul ons contactformulier in en laten we samen de mogelijkheden verkennen. Neem nu contact op voor een vrijblijvend gesprek!