Laat jij ook omzet liggen?
Over Google Ads
Google Ads is één van de beste marketingtools die je in kunt zetten voor wat voor doel dan ook. Binnen Google Ads heb je verschillende manieren om je strategie uit te bouwen. Campagnes op basis van prospecting en remarketing, targeten op mobiel, desktop en tablet, search adverteren, Google Shopping, Display adverteren en video adverteren.
Voordelen Google Ads
Het voordeel van Google Ads is dat je er heel doelgericht kunt targeten op jouw doelgroep. Daarnaast kun je zelf kiezen in welk stukje van de marketing funnel jij ze wilt aanspreken. Bijvoorbeeld om de naamsbekendheid te vergroten of om gelijk producten te verkopen. Hierdoor is Google Ads geschikt voor praktisch elk bedrijf die iets met online marketing te maken heeft.
Wat belangrijk is bij Google Ads, is dat er goed gekeken wordt naar de concurrenten. Wat zijn hun producten, prijzen en proposities? Wat is hun marktaandeel? En kunnen we concurreren met bepaalde partijen of niet? Het mooie van Google Ads is dat campagnes per direct ook weer gestopt kunnen worden. Zo kun je kiezen naar welke campagnes jouw marketingbudget gaat, zodat je uiteindelijk de hoogst haalbare ROAS (Return On Advertising Spend) haalt.
Ook is het via Google Ads mogelijk om advertenties goed te A/B testen. Hierdoor kun je kijken welke koppen of beschrijvingen binnen jouw advertenties het beste resultaat geven. Ook responsieve en dynamische zoekadvertenties bieden enorm veel mogelijkheden om zo doelgericht mogelijk te adverteren.